Search This Blog

It's All About Me

My photo
muar, johor, Malaysia
im a simple guy who wanna make friends,wanna share bout,wanna knw more bout another things n etc...done

Sunday, 29 May 2011

kisah aq dan cinta



well hello there...emm biasela coretan hodoh aq ni kali nie bertajuk KISAH AQ DAN PEREMPUAN ...ape yg aq nk ceritakan kali ini adalah cerita yg berkisarkan kisah cinta aq ...jambu sikit r cerita kali nie...ok aq xtau nk start dr ne nie hehehehe aq mule sukekan perempuan sejak aq kecik lagi...hehehehe Mak aq laa of coz...aq x pnh knl pe 2 CINTA...aq pnh sukekn Seorg awek nie,itu ke cinta? hahahaha act.aq mule lpk ngn pompuan sjk kcik lg...yela kcik2 dlu an suke men pondok2,men masak2 xkn ngn men ngn bdk laki plak an...so,ble kat skolah aq x kekok r lpk ngn bdk2 pompuan classmate aq...emm jatuh cinta,aq mule syok kat awek sejak aq form 2 lg...act aq minat awek nie sejak aq skolah rendah g,(emm bia aq gnekn Miss.J as her name je la ye) ...awek skolah len,sbb time ad program kecemerlangan UPSR kot,aq pon dh lpe...tp mse 2 aq cme anggap yg aq xkn jmpe die lg...so aq pon mks laa nk pnjg2an cite aq wat bodo jer..TAPI ,jodoh pertemuan 2 kat tgn ALLAH an sape tau..aq jumpe die lg mase aq form 1...pergh!!! classmate aq plak 2!!!perasaan suke 2 dtg blek kat dlm ht aq nie ha,tp mse aq segan gler ngn minah nie...nth cmne nth die dgn slambenye menegur aq dlu...berbunge-bunge ht aq ni ha tp mse aq dh tetpkn diri aq yg aq dtg skolh nk stdy thts all...so bleh aq move up form 2,AGAIN! die jd classmate aq...sit die kat blkg aq plak 2..time 2 aq betol2 nk usya die...so slow2 r an..aq ngn die jd bestfriend...then hr yg aq tol2 nk gtau die, Mr.S a.k.a bestfriend aq sendri minta tlg aq USYAKAN Miss.J untuk die...bersawang ht aq time 2...bile aq pikir2kn blek...aq nie x lyk pon untk Miss.J 2 pon...im not hensem,rich o even best student pon...so,aq pon tlg Mr.S dptkn Miss.J 2...aq tahan perasaan aq nie untk mse yg lme sebab aq nk tgok  die bhagia...aq sygkn die beb...pcye x sejak form 1(2005) until now im still with her as classmate...perasaan 2 still kekal smpai skrg wlaupon aq pnh cpl 2kali sblom aq menjangkau ke usia nie...mse aq form 4(2008) aq pnh cpl ngn sorg minah nie but only 4 2weeks laa...break up sbb die minat org len hahahaha...then last year aq cpl lg ngn sorg awek yg bru form 4...Miss.S nmenye...kononnye nk jd permaisuri hidup aq konon...sudhnye die pon bla gak...so,sejak 2 aq dh mlz nk pkir2 pasal Cinta2 ni bagai...sebab pd aq cinta manusia nie x lme...nk2 mse2 akhir zaman nie ha...aq dh nekad...pas nie aq nk focus only 4 my stdy n my mother...aq nk kumpl harte n ilmu aq cukup2 untuk kehidupan aq dunia akhirat...CINTA pada ALLAH lebih berbaloi kalau nk dibandingkan CINTA sesame MANUSIA...aq dh pnt dh ngn cinta2 nie ha...so tht is it...done n peace b upon on u...always keepn smile on ur face

Saturday, 28 May 2011

rivision + practising + reading x memorising = Exam fever



the end of exam weeks!!! finally its done...lega bebeno rase dihati ini,letih sungguh kudrat ku ini,stress sungguh kepala otak ku ini dan akhirnya masa yg di tunggu2 sdh tiba iaitu cuti semesta(cuti laa sgt) namun kelas tetap akn berjalan seperti biase (1.5-2jam je) tp yg penting aq dh x berhadapan dengan KERTAS2 PEMBUNUH 2 lagi (untuk beberape bulan sahaja laa)...tp still merisaukan hati dan sanubariku ini lagi kerana result x keluar lg...haish naikkah,turunkah pointer aq kali nie???... =S ..dengan penuh keazaman yg tinggi menggunung aq hope kali nie pointer aq kat paper PENGAJIAN PERNIAGAAN a.k.a musuh ketatku meningkat laa hendaknye coz im put so much effort on tht paper huhuuh(paper lain pon actually)...he'eh...so done by now n plz keepn smile on ur face laa bru cute =) heheheeh so peace b upon on u orait

my story today

 hr nie aq mulekn coretan aq dengn lafaz BISMILLAHIRAHMANIRAHIM dan ASSALAMUALAIKUM 2 all viewer hehehe hari nie tepat pukul 08.15pagi aq terjaga dari lena ku pada malam hari...dan disebabkan itu lah aq tertinggal solat subuh =(...kene qada' solat la nampaknye...aq bangun dengan harapan hari nie akan jd hari yg lebih baik dari hari semalam namun malangnye hari nie aq jugak bukan sahaja terlepas solat subuh tapi KELAS PENGAJIAN AM pukul 09.00 pagi tadi pon aq terlepas...wht a mess...so dengan muke x bersalahnye aq bangun dan terus mencapai tuala yg siap tersidai dan melakukan pembersihan jasad a.k.a mandi...sesudah siap untuk meneruskan tugas harian,aq terus mencapai pensel dan drawing block aq langsung meneruskan assigment2 aq yg tertangguh...at 01.30 pm aq bersiap untuk ke rumah classmate aq (abgnye kahwin)...mjlis go on smoothly laa xde sesape wat hal , n xde prob pe2 pon spnjg majlis berlangsung...i hv fun laa kat situ layan kepala giler membe2 aq such as JALILAH,AFIFAH(tuan rumah),SHIMA,YAN,AJIM N FAREZ...terok r diorg nie (aq pon)...buat majlis 2 mcm mjlis kiteorg je hahahahaha bapak pengantin 2 Mr.Asbar such a GREAT men!!! best gler layan kepale die...gonjol cam aq gak...hahahaah emm entah ler pe plak yg bakal berlaku malam nie =S...pe2 pon keepn smile on ur face btw b the best 1 to get the best 1...peace b upon on u n im done

Friday, 27 May 2011

Friday

hye guys,hey entah laa...hr nie i dnt knw wht happn 2 me...pg td paper drawing aq wat rough gler n i dont knw y...xde mood lgsong nk drawing...pergh!!! then ptg td ad game badminton with classmate aq,aq doing worst ...x aktf langsong aq hr nie...y ha??? pastu dpt brita kurg menyenangkn ht...shit r...pastu gdoh ngn membe..nk ditumbuk,pkir membe...if not,tdo kat parit die malam nie...adoai...penat~penat...haish nseb bek laa ad blog nie,bleh aq luahkn mcm2...hehehe coz pakr psikologi gtau kite dpt mengurgkn tekanan dgn care mnulis masalah tersebot...fuhh~ k laa guys im done 4 today friday 2 saturday day....(act.i hve no idea wht im saying hahahaha) so peace b upon on u n always keepn smile orait =)

Thursday, 26 May 2011

story about my dark past

hye guys...jam menunjukkan pukul 10.23pm,entah knp tetibe aq teringat kat mase silam aq yg penuh dgn kepahitan...dlm hdupaq nie aq xpnh rase cm ne ad kat ats,u knw wht i mean...aq xtau pe rase dpt no.1...so i made up aq nk rase cmne dudok kat ats...so time F5 aq cbe untuk capai...aq stdy btol2,lps solat isyak stdy smpai awal pg smpai ad 1 day 2 aq stdy smpaiaq terlupe mse 2 jam dah pukul 6 pagi...pg 2 tetibe meleleh air mate aq nie,bcoz mse 2 aq igt arwah abah aq slalu teman kn aq stdy wlaupon die x tunjuk direct tp aq tau niat die nk teman aq...bkn pe u all bayangkan dah pkul 2pg tp still bce srt khbr...wht the heck? yg lg pliknye 2 surt khbr 2 dh sebuln kat umah aq...emm aq terharu betol smpai cmtu skli arwah abah aq buat...so aq nekad aq nk buktikn yg usaha arwah abah teman aq setiap mlm berbaloi...msok dewan nk jwb paper,bkak soaln aq senyum je sbb soaln 2 familiar gler...so dgn lafaz BISMILLAHIRAHMANIRAHIM aq menjawab...hari result keluo aq pnye ht mmg dedor gler x tau an pe yg akn trjd...dpt slip exam aq tgok NO A... now u tell me cmne perasaan u all klo u all kat tmpt aq??? aq teros bla dengn ht aq yg pedih nie...smpai umah x sempat aq nk mtikn mto arwah abah aq kluo dengan muke yg mengharapkn berita baik...aq  cme ckp aq TEROK!!! 1 A pon xde...mke arwah abah aq berubh serta merta ...aq hampa gler time 2...aq start mto aq teros ke Gunung Ledang kononnye nk tenangkn paleotak yg sedia serabot ni tp lain yg jd...aq accident mse nk balik n mto aq rosak terok duit aq hilang  RM350.00 ...jatuh lagi ditimpa kontena...hahahaha aq blik,smpai rumah aq teros ke ruang tamu dengn luke2+pakaian koyak+hati yg rabak+poket yg sakit...blom sempt aq lepakkn bdn aq,mak aq dh sound dr dapor...aq diam jer...tp aq nekad aq ttp nk buktikn aq on bleh dpt no.1 so aq rject sume twrn IPTA aq ambik PRA-U so arwah abah aq dpt tgok effort aq tp x smpai 3buln aq join pra-u arwah pergi tinggalkn family kteorg...aq lost...aq down...hyper down!...bulan april lepas aq tersedar semula n now IM REALIZE WHAT IS THE MEANING OF LIFE N IM BACK!!!...now aq akn buktikn pada airi aq sendiri yg aq juga akan BERJAYA

BESTFRIENDS



1. melindungi dirimun

2. jika korg merapatkan hubungan persahabatan,dia akan membalas kebaikan korg

3. sering membantu korg

4. menerima pertolongan korg

5. menutup aib korg

6. always caring

how 2 motivate urself

hye guys,2 me optimistic is the most important thing tht we must have in ourself...bukn pe,sebab pd aq negative thinking laa pnyebab sgle maslhn yg berlaku...bkn nk jd YES MEN cme be positive tht all...aq pcye ble kite positive everythng can b smooth...so xde gne nk negative2 wat saket ht bla bla bla xde gne pe2 pon...hidup ni karma...so jgn risau laa stiap perbuatan ad blsnnye...bia kite kne,jgn kite knekn org len...one u punch sum1,u need 2 b ready 2 get the punch back on ur face,mgkin lg terok...so let him/her b orait...ok guys BE POSITIVE!!!...done n peace b upon on u =)

Wednesday, 25 May 2011

Exam fever

argh!!! exam fever come again!!! but its not a big deal anyway...im doing well during exam last week bt not 4 ths week!! owh!! wht a loser...emm aq x bleh blah ngn paper BUSINESS STUDY PAPER 2!!! argh!!! hope i can do best on next exam especially THAT PAPER!!! fuhh...done n peace b upon on u

my buddies

nie die geng aq yg atas GENG BUDAK NAKAL  mse aq frm 5...pergh! aq xkn lpe kenangan aq di sekolah SMK Sultan Alauddin Riayat Shah 1 Pagoh,Muar,Johor...dari kanan Salf,Z,Fahmi,Aq,Nain,Mik n Ayun...dulu time dlm kelas,jejake2 nie laa yg wat angkare2,arok2,hal2,giler2 dan sebagainye sehinggakan kelas 2 di cop sebgai kelas pling hapPENING hahahaha kekadang klo sorg x dtg,mknenye kurg laa ktawe hr 2...hahahaha sejak hbis SPM,sume berpecah...yg tinggal cume gmbr2 lme je jd pengubat rindu kami kat mse 2...hahahaha msti u all pon ad kenangan mse skolah dlu an =)



ha yg nie plak group The SEphoto dari kanan atas Maya.hahahaha minah nie bek ngn kteorg,otaknye clever tp gler hahahaha tp die nie nice aq x tpu then Z,emm cool bt such a clumsy guy laa,gler gak,baik n ok laa hahahaha. Fahmi our president,cool,poyo,x gler sgt r,baik,professionl n rational 2 r die.ha Guri,my buddies,die kawn bek aq! terbaik! cool tp gler++ hahahaha kind n pndai smpn rhsia seriusly die bgos!...CT akak Guri,emm die nie gengdter gler hahahaah baik,tp gler...sng citer mereka2 nie sume gler! yg aq pliknye hospital mental x pnh tgkp diorg nie!hahahaah next kanan bawah Salf...such a good guy,kind,caring,power r! aq x pnh x ktwe ble lpk ngn die nie...n last kompom aq laa...ha nie je laa citer pasl membe2 aq yg pling terbaik...ad pe2 g t aq update laa...=) keepn smile on ur face orait...peace b upon on u n im done

The Sephoto

hye guys,ha gmbr diatas merupakan group aq yg aq join sejak sekolah menengah lg...THE SEPHOTO...group photography nie ditubuhkan 3 tahun lps (2009) namun secara rasminya pd Jan 1st 2010 yg dianggotai oleh aq sendiri as photographer,Fahmi Akmal as president,Guri, n Z editor,Anjun,Eya n Ziqa as photographer,Maya,CT,Nana as model...so, this it is THE SEPHOTO

one of my favorite books


hye guys...nie merupakan salah 1 fvrt books aq...u wanna knw y...kat dlm buku nie banyak fakta2 yang aq ske...aq fllw mgzne ni evry month...disamping aq dapat perkuatkn pemahaman aq mengenai Islam,aq dpt collect fakta2 yg berguna dlm hdup aq...serius guys u wont regret bli bku nie...=) done n peace b upon on u

This is me

so,this is me...Muhammad Amry Bin Musa n I was born on Oct 13 1992...Im the youngest of the family n
im still studying...the thing tht i will not forget in my life is i lost my father last year (2010)...sejak 2 aq hilang diri aq...aq xtau pe yg aq aim dlm hidup aq sbb sblom 2 pe yg aq buat adlh untuk arwah bapak aq...tp skrg???...hampir  stgh tahun aq mencari pe yang aq aim dalam hidup aq nie n now realize tht nothing i can do if im still like wall...so i made my mind tht i need 2 move on...so now IM BACK 2 b the who i m...thank God 4 giving me a 2nd chance 2 live...thts all...hv nothng else 2 say hehe..so im done...peace b upon on you

Tuesday, 24 May 2011

the prob tht i cant solve

y eak sumtimes thye come 2 me telln about their problem n they want my opinion bout it...n im askin them y...thy said im a good listener n im a such a 'motivator'...hahaha evn i cant solve my own problems men...wht a lame...hahahaha sumtime it make me smile bt most of it MAKE ME SICK!!!...damn!

panic at the disco-the ballad of mona lisa

She paints her fingers with a close precision
He starts to notice empty bottles of gin
And takes a moment to assess the sin she’s paid for...
A lonely speaker in a conversation
Her words are swimming through his ears again
There’s nothing wrong with just taste of what you paid for
Say what you mean tell me im right and let the sun rain down on me give me a sign
I wanna believe
Whoa Mona Lisa, you’re guaranteed to run this town Whoa Mona Lisa I’d pay to see you frown
He sense something call it desperation another dollar another day and if she has the proper words to say she’d tell but she’d have nothing left to sell him...
Say what you mean tell me I’m right and let the sun rain down on me give me a sign I wanna believe
Whoa Mona Lisa, you’re guaranteed to run this town Whoa Mona Lisa I’d pay to see you frown
Oh Mona Lisa
Say what you mean tell me I’m right and let the sun rain down on me give me a sign
I wanna believe
Whoa Mona Lisa, you’re guaranteed to run this town Whoa Mona Lisa I’d pay to see you frown
Say what you mean tell me I’m right and let the sun rain down on me give me a sign
I wanna believe
There’s nothing wrong with just a taste of what you paid for....

peace be upon on u

hye guys...im new here...dont knw much bout ths thng...so any1 who wanna teach me more bout ths blogging thngs...im really grateful...thnx...done =)